1

Temat: Księga inwentarzowa elektroniczna - procedury

Witam,
chcemy utworzyć w naszej bibliotece dla nowo powstałej filii inwentarz elektroniczny. Jakie procedury wstępne powinny być zachowane przed tworzeniem takiego inwentarza, tzn.: rozporządzenie dyrektora ws. utworzenia takiego inwentarza, klauzula do Statutu, pismo do Działu Księgowości o utworzenie konta dla nowej filii, itp.?
Znamy Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dn. 29.X.2008 r. w sprawie sposobu ewidencji materiałów bibliotecznych i chcielibyśmy działać zgodnie z prawem bibliotecznym.
Proszę o wskazówki i pomoc.
Dziękuję smile

2

Odp: Księga inwentarzowa elektroniczna - procedury

Nergal napisał/a:

Witam,
chcemy utworzyć w naszej bibliotece dla nowo powstałej filii inwentarz elektroniczny. Jakie procedury wstępne powinny być zachowane przed tworzeniem takiego inwentarza, tzn.: rozporządzenie dyrektora ws. utworzenia takiego inwentarza, klauzula do Statutu, pismo do Działu Księgowości o utworzenie konta dla nowej filii, itp.?
Znamy Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dn. 29.X.2008 r. w sprawie sposobu ewidencji materiałów bibliotecznych i chcielibyśmy działać zgodnie z prawem bibliotecznym.
Proszę o wskazówki i pomoc.
Dziękuję smile

U nas jest może nietypowo. U progu istnienia uczelni i jej biblioteki po konsultacji z kwestorem uczelni postanowiłem, że wystarczy inwentarz elektroniczny i gdy w uczelni pierwszy raz pojawił się biegły księgowy, uznał, że słusznie postanowiłem. A teraz mamy to zapisane w procedurze w związku z systemem zarządzania jakością ISO 2008:9001. Co też wymaga zgodności z obowiązującym prawem.